tengerumetanli.reismee.nl

Safari

Ja daar zijn we weer!! Afgelopen week hebben wij een 4 daagse safari gehad en daarin willen we jullie meenemen. De eerste dag werden we thuis opgehaald en daarna hebben we 4 andere toeristen opgehaald voordat we naar het eerste natuurpark gingen. De andere toeristen kwamen uit Duitsland en Israël. Toen gingen we naar het eerste park en dat was Tanangire, daar hebben we zebra's, giraffen, uil, apen, vrouwtjes leeuw, verschillende vogels en nog veel meer gezien... De lunchplek was heel mooi om te zien, doordat je een mooi uitzicht had op een rivier waar veel verschillende dieren waren. Tegelijker tijd waren er ook brutale apen die op onze tafel sprong en eten pakte . Na een aantal uur te hebben rond gereden in het park zijn naar onze slaapplek gegaan. We sliepen met ze tweeën in een soort iglo. Het kamp was op een berg, waar je uitzicht had op National Arusha park in dat park is ook een lake die je ook kon zien! Nou dat was onze eerste safari dag!

De tweede dag moesten we 8 uur rijden naar de andere parken, want die lagen bij elkaar. Onze dag begon al goed, want er was iets kapot aan de safari auto!!! Toen hebben we een uur moeten wachten, nou dat valt wel mee voor Afrikaanse tijden. Nadat de auto gerepareerd was konden we eindelijk naar Serengeti rijden. Serengeti en Ngorongoro liggen tegen elkaar aan, dus eerst reden we door Ngorongoro heen. Ngorongoro is een dal en daaromheen liggen allemaal bergen, op 1 van die bergen was een mooi uitzicht op het dal met alle dieren. Daar hebben we even natuurlijk even foto's gemaakt. Onderweg kwamen we ook weer verschillende dieren tegen, waaronder ook een giraffen. Dat was toen nog in Ngorongoro en in dat park wonen ook Maasia mensen. Toen hebben we een mooie foto kunnen maken van een Maasia jongentje en giraffen op de achtergrond. Het mooie was op een geven moment reden we over een hele vlakte heen waar niks was en toch waren er dieren (zoals struisvogels, hyena's). Toen kwamen we aan in Serengeti, Serengeti is de bekendste en tevens oudste National Park. Dit 'zevende wereldwonder in Afrika' is door UNESCO benoemd tot werelderfgoed, wij begrijpen wel waarom. Toen kwamen we aan in onze tweede kamp waar we gingen slapen. Deze keer sliepen we in een tent, dat gaf onze het gevoel dat we op de Kilimanjaro waren. Eerst hebben we nog een rondje gereden met de safariauto, maar het ging regen dus toen zijn we weer terug gegaan naar ons kamp. Met regen kan je niet zoveel dieren zien, want dan gaan ze schuilen. We hebben in het kamp lekker gegeten en gepraat met de andere toeristen. De volgende dag hoorde we van onze gids, dat er avonds leeuwen dichtbij ons kamp aan het brullen waren jammer genoeg hebben we dat niet gehoord.

Ja de volgende dag zaten we weer over de helft van onze safari heen. Onze wekker ging vanmorgen om 5.00 , want we gingen vroeg weg zodat we meerdere dieren konden zien. Om 6.00 vertrokken we om dieren te bekijken, nou en die hebben we ook van dichtbij gezien. We hebben een nijlpaarden gezien in het water en ze zaten allemaal bij elkaar. En giraffen, mannetjes leeuw, apen, hyena. Rond 10.00 gingen we terug naar het kamp om te brunchen wat erg lekker was. Na de brunch zijn we terug gereden naar Ngorongoro onderweg zagen we ook Maasia bevolking. We zijn toen naar ons kamp gereden waar we weer gingen slapen in een tent. Het kamp was boven op een berg dat rondom de Ngorongoro ligt. In de nacht hoorde Annelie de dieren van Ngoronogoro, dat waren hyena's en olifanten.

Toen was onze laatste dag aangebroken, zelfs toen stond onze wekker om 5.00. Deze keer gingen we Ngoronogoro bezoeken, dus deze keer gingen we het dal in om de dieren daar te bekijken. Eerst reden we door de bossen heen, waar plotseling olifanten opdoken. We zagen ook een familie olifanten die met elkaar aan het eten waren van bomen. Daarna kwamen we op een open vlakte terecht, waar we veel dieren zagen zoals zerbra's, buffels, neushoorns, struisvogels. Op een geven moment zagen we een vrouwtjes leeuw in te verte, maar ze kwam onze kant oplopen en liep zo langs onze auto heen! Dat was super gaaf om mee te maken. Na een aantal uur in dit park rond gereden te hebben zijn we terug naar het kamp gegaan daar hebben we met elkaar gebruncht. Na onze brunch gingen we weer naar huis we moesten wel een poosje rijden, maar dat was niet erg wat de omgeving was erg mooi om te zien. Toen kwamen we thuis aan en daar ontmoeten we 2 nieuwe vrijwilligers uit Nederland, dus dat word weer heel gezellig.

opa en oma.

Nou zeg wat hebben jullie veel gezien.
Dar zijn onze dierentuinen niks bij.
Liefs uit Polsbroek.

Fam de wit

Lieve dappere dames!
Wat leuk allemaal.
Geniet nog van jullie laatste weken.
Veel liefs ons.

opa en oma de Wit

Eigenlijk ben ik (opa) een beetje jaloers op jullie wat jullie daar allemaal zien en beleven. Maar we gunnen jullie dit van harte. We zien er naar uit om jullie te ontmoeten en de verhalen te horen en de videobeelden en foto's te bekijken.

fampie Bogaard

Lieve Lis en Ann,
Wat een belevenissen en dan is het ECHT !!
We horen, zien, voelen dat jullie van alles genieten en ook daarvan weer mogen doorgeven.
Want op jullie netvlies zijn ook wel veel aangrijpende gebeurtenissen binnen gekomen.
We bidden voor de laatste weekjes ;-) om liefde en wijsheid daar waar jullie je plekje mogen innemen.
Liefs pap, mam, zussen en broers.