tengerumetanli.reismee.nl

Een heftige week, maar toch mogen we God ervoor danken.

Hallo,

We krijgen van sommige mensen de vraag of ze nog ergens voor kunnen bidden. We willen jullie mee nemen in ons verhaal en punten wat lastig zijn maar ook echt mooie punten.

Allereerst een heel dankpunt. In onze omgeving is er echt geen spraken van Corona. Veel mensen die hier niet leven denken dat het alleen maar gezegd wordt, maar het is ook echt zo!! Hier zijn wij God zo dankbaar voor, want als Corona hier uitbreekt dan gaat het echt mis. Want ze hebben echt geen middelen hiervoor.

Deze week hebben we van maandag tot vrijdag in het ziekenhuis gewerkt. We begonnen in de ochtend vaak met de controles doen bij de vrouwen die een keizersnede hebben gehad en prematuur baby's. Er was daar een meisje van 16 die had een week geleden een super schattig zoontje gekregen. Dit jongetje was alleen veel te klein, maar had al geen zuurstof meer, dus dat leek er goed uit te zien. Woensdag ochtend kwamen we bij het jongetje om de controles te gaan doen. Zijn Temperatuur was 34.5 wij hebben de verpleegkundige gewaarschuwd, hem onder de warmtelamp gelegd en een kacheltje onder zijn bedje neergezet. Donderdag ochtend kwamen we daar weer en toen was zijn temp 32.6, veel te laag natuurlijk en het jongetje lag ook niet meer onder de warmte lamp en de kachel stond er ook niet meer. Wij hebben de warmte lamp aangezet en het kindje daar naartoe verhuisd, de kachel weer onder het bedje neergezet en de verpleegkundige gewaarschuwd. Nu kwamen we vanmorgen in het ziekenhuis aan en kregen we van de verpleegkundige te horen dat het jongetje was overleden en we konden het meisje geen gedag meer zeggen want die was al naar huis!! We willen jullie vragen of jullie voor het meisje wilt bidden, wij weten nu niet hoe het met haar gaat maar één Iemand weet dat wel.
Dit was niet de enige overledene deze week. Woensdag was er namelijk een vrouw overleden terwijl wij twee bedden verder de andere patiënt aan het verzorgen waren, dit was heftig om te zien. En ook vannacht was er een vrouw overleden waarmee we die dag ervoor nog gesproken hebben. Dit kwam even bij ons binnen.

We hebben deze week ook veel bij de vrouwen gelopen. Hier liggen veel vrouwen met wonden; decubitus, infectie, keizersnee en wonden na aanleiding van kanker. Twee vrouwen zijn er erg aan toe. Een van de vrouwen heeft veel verschillende decubitus wonden en is gedeeltelijk verlamd. De andere heeft een infectie wond op haar been en decubituswonden op haar stuit door het velen liggen in bed. Toch mogen we dankbaar zijn hun zorg te kunnen geven en dat ze allebei nog in leven zijn. Daarnaast zijn we ook dankbaar dat voor de twee vrouwen decubitus matrassen zijn geleverd. En de vrouw met de infectie wond mocht naar 3 weken op bed te hebben gelegen voor het eerst weer met ons lopen.

We mogen God dankbaar zijn elke keer dat we in het ziekenhuis komen toch genoeg spullen hebben om alle mensen te kunnen verzorgen. Daarnaast mogen we God danken voor de mooie natuur hier, wij hadden echt niet verwacht dat het zo mooi zou zijn, maar het is hier echt prachtig!!!

Liefs Annelie en Lisanne.

Fampie Bogaard

Lieve meiden, wat een verdrietige berichten en lege plaatsen (zo jong) zijn er gevallen. Knap dat jullie dat zo delen en opschrijven.
We bidden voor de door jullie aangereikte medemensen die zorgen kennen, verlies hebben te verwerken én om liefde volle zorg, wijsheid in de verantwoordelijke taken voor jullie en de zorgmedewerkers daar.
Liefs de Bogaardjes

Opa en oma

Wat een bewogen week. Dat jullie er een steentje mogen bijdragen en jullie je liefde mogen geven. We wensen jullie veel liefde en kennis toe in het ziekenhuis. Liefs van ons.

Fam de Wit

Lieve meiden.
Idd een heftige week.
Fijn dat jullie iets mogen betekenen voor daar en dat jullie Gods hulp, troost en leiding ook mogen ervaren en uitdelen. Dikke knuffels van ons. ?

Lia en Quincy - Travel Active

Dames,
Wát een heftige dingen maken jullie mee zeg. Erg knap hoe jullie hiermee omgaan en dit delen met iedereen. Belangrijk (hoe moeilijk het ook is) dat dit gedeeld word!
Ook alle leuke dingen zijn natuurlijk hartstikke bijzonder om te lezen en te zien in jullie foto's!
Geniet nog van jullie tijd daar!
Groetjes Travel Active